måndag 17 december 2007

Husmor 3.0

Nu är det dags att börja samla husmorspoäng! Julen är i antågande. Mina svärföräldrar, mamma och makens syskon invaderar snart hemmet. Ätas ska det göras i dagarna tre eller fyra. Kanske fem? Köttbullar ska rullas, sillar läggas in, julgodis fixas, lax gravas och skinka kokas. De sista julklapparna måste inköpas och hemmet saneras. Om jag orkar letar jag kanske rätt på någon tomte. Granen är i alla fall fixad, pyntad och klar.

Jag blir trött bara jag läser vad jag har skrivit. Men på något bakvänt sätt gillar jag faktiskt att lägga in sill och göra min egen vitlöksspäckade lammfiol. I år tänkte jag utöka sortimentet med en klassisk kalkon (fågeln alltså...) på juldagen.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jisses amalia! Tror du får full pott i husmorsligan. Här varken gravas det eller läggs in. Nu har vi t.o.m sprarat in tid ock köper färdigkokt skinka. Tramsigt? jo, jag vet. :)

Bra med julmat. Dina gäster får äta rester tills de tröttnar och åker hem. ;)

Världen enligt J. sa...

Planen är att de ska spricka...

maria sa...

Och du kallade mig husmoderlig! Jag är i chock.

Världen enligt J. sa...

Som sagt...jag har ju ett mål. De ska spricka...

Ponder sa...

Vilken tid sa du att vi skulle komma? Eller du kanske inte behöver fler överraskningsgäster som kommer och går lite som de vill? ;)

Jag funderar också på att slå till på en Ingelstakalkon, fast på Annandagen. Problemet är bara att jag inte vet vem vi ska bjuda den på...