söndag 16 december 2007

Lantlollan

Det är bara att inse: jag har blivit en lantlolla. Under fredagens shoppingtur med bästa M. tyckte jag att Hufvudstaden var hysterisk. Vansinniga människor med stirande blick knuffade sig fram på NK, som om det gällde livet. Inne på Svenskt Tenn, där jag skulle köpa en lampskärm, såg östermalmstanterna livsfarliga ut. Det var någonting i blicken. Och i vargflinen, med blottade guldkronor. Typ, snor du min tilltänkta bricka så blir jag våldsam. Riktigt våldsam.

Nu sitter jag och funderar på gårdar på landet. Det är helt sjukt. Sjukt.

3 kommentarer:

maria sa...

Lugn, jag tror att till och med ett eventuellt köpcentrum i..Örkelljunga är hysteriskt just dessa dagar.

Ponder sa...

Jag tror att det är molekylerna i lantluften som sakta men säkert trängt undan dina storstadsmolekyler - japp, ju mer jag tänker på det desto säkrare blir jag på den saken! ;)

(Eller så är det som maria skriver - det är hysteriskt överallt just nu, och speciellt då i Sth.)

Världen enligt J. sa...

Jag känner det tydligt: min hjärna äts upp, bokstavligen, av lantluften. Nyttigt? Knappast!