måndag 24 december 2007

Julafton

På något sätt har julafton genomlevts. Lilla L. blev överlycklig över sin Micki-spis, med tillhörande köksgrejer. Svärmor har hållit sig hyfsat på mattan, med vissa avvikelser. Tonvis med mat har lagats, serverats och ätits upp. Ytterligare några ton med julklappar har bytts. Själv har jag fått fin-fina Efva Attling-smycken av maken.

Om någon timme ska jag iväg på en av mina egna jultraditioner: midnattsmässa. For the record: jag tror inte på Gud. Jag är inte ens slentrianmedlem i Svenska kyrkan. Men jag har ett rätt stort intresse för vad som försigår inom kyrkliga ramar, både privat och professionellt. Och midnattamässor brukar vara ett trevligt sätt att avrunda en hysterisk julafton.

4 kommentarer:

Kattis sa...

"Genomlevts"! Precis, exakt så, som vi uttryckte oss om vår julafton...

Årets julklapp kan inte ha varit någon GPS, för även vår tomte hade spis med tillhörande attiraljer och Attling-smycken i sin stora säck. ;)

Världen enligt J. sa...

Tomtarna är kanske synkronicerade på något vis? Kan det finnas någon hemsida med julklappstips? Typ, vad passar frugans Odd Molly-kofta...?

Kattis sa...

Kanske så pekar armarna i dom där Odd Molly-koftorna mycket tydligt, bestämt, och med hela händerna?

Världen enligt J. sa...

Kan hända, kan hända...