onsdag 26 december 2007

Lars Noren och julfriden

Ganska exakt fem minuter efter att jag hade skrivit mitt blogginlägg om att julen hade genomlevts...så brakade Norén-julen lös. Big time. Min mamma sade och gjorde saker som jag bara kan häpna över. Mot mig. I mitt eget hem. Tack för det, typ. Det har sedan tagit ett och ett halvt dygn att någorlunda parera och reparera de mest akuta sakerna.

Vi är dock överens om en sak: så här tänker vi aldrig mer fira jul. Själv är jag ännu mer övertygad om att julen ska firas långt, långt bort. Gärna på något ställe med golfbanor och Bamse-land.

5 kommentarer:

Kattis sa...

Mammor... *suckar* (Givetvis så ska vi aldrig bli som dom!) Lider med dig, och tackar samtidigt min lyckliga stjärna att jag slipper ha min egen som nattgäst.

Inte ska man väl behöva lämna landet för att få lite julefrid?

Världen enligt J. sa...

Nej, det borde man inte behöva göra! Men just nu känns det som ett attraktivt alternativ. Om det uppstår några oväntade incidenter så kan man klaga hos researragören ;) Mammor kan man inte göra så mycket åt.

Ponder sa...

Hear hear!

Hade det varit min mamma hade hon åkt ut i kylan med rumpan först - sånt där tar jag INTE i mitt eget hus och speciellt inte på julafton. Hos oss blev det bara halvkris med en överförfriskad tomte/morbror som fick dottern (min alltså) att gråta... Jag tror att det bara blir vi (= jag, maken och ongarna) nästa år, det blir lugnast så.

Lotta sa...

Yscha, vad tråkigt!
Nu är julen överstökad och jag hoppas verkligen att nästa blir tusen gånger bättre för er.

Pernillas blogg sa...

Hua! Förståt att ni vill fira julen i annat, okänt, land nästa år!!!! Man kan verkligen häpna över hur illa folk kan behandla varandra, djäkligt trist när det sker i det egna hemmet... Hoppas friden har lagt sig över er nu och att ni fått lugn och ro där hemma!