fredag 11 januari 2008

Efter lovet

Igår åt jag lunch med den rutinerade trebarnsmamman B. Hon frågade:
- Jaha, så lilla L. är tillbaka på dagis igen nu efter jullovet?
- Ehh, ja.
- Och hon har inte blivit magsjuk ännu?
- Näää.
- Ja, ja. Det blir de alltid efter loven, när de kommer tillbaka och träffar alla baciller.
- Oj då, det har jag inte tänkt på!

Nio timmar senare. Ljud från övervåningen:
- Uääääähhhh!!!!!
Vad finner jag när jag kommer upp? Självklart en helt nedkräkt liten L. Det är köttfärskräk på täcke, kuddar, mjukdjur och hela Lilla L. Det hade runnit ned längs hela ryggen...in i blöjan. (Smakfull detalj, eller hur?)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Jag hoppas verkligen att det bedrivs någon slags forskning på den där genen som gör att vissa är immuna mot den stora kräkan. Stamcellsforskning snarast, så att vi andra kan skyddas via det allmänna vaccineringsprogrammet!

Lider med dig/er!

Lotta sa...

Den där mamman var verkligen rutinerad. ;)

Hoppas Lilla L klarar av det hela med ett par spyor bara och sen blir frisk. Håller tummarna!