tisdag 1 april 2008

Utmaning

I brist på annat kan man alltid sno en utmaning - denna gång från Kicki. Här är den:

Vad jag gjorde för 5, 10, 15 respektive 20 år sedan.

5 år sedan: då bestämde jag mig för att ta jobbet i de norrländska skogarna. Sålde min lägenhet i Vasastan, köpte hus, bytte jobb, skrev en massa text och träffade min blivande make. Jag vet inte vilket av detta som var mest överraskande. Sannolikt det sistnämnda. Observera dock den kronologiska ordningen: huset kom före maken.

10 år sedan: då gick jag på forskarutbildningen, separerade, köpte en skruttig minimal lägenhet på Kungsholmen, sålde lägenheten och köpte en annan samt hade ett par väldigt konstiga romanser (nu blir tjuvläsaren nyfiken!).

15 år sedan: då pluggade jag, bodde på söder, lärde känna en av mina bästa vänner, P., var på Hultsfred och Roskilde med H. Jag var ganska förvirrad i största allmänhet och trodde att jag skulle misslyckas med allt.

20 år sedan: då var jag på Hultsfredsfestivalen, flyttade hemifrån, började på gymnasiet, såg Twice a Man i Jönköping. Jag hade en snygg assymetrisk frisyr, knallorange, och massor med attityd.

Sååå kära läsare, avslöja massor med okända och häpnadsväckande saker om er själva!

4 kommentarer:

maria sa...

Har lytt din uppmaning och svarat på min blogg.

helena h sa...

Har också antagit utmaningen på min blogg!

Världen enligt J. sa...

Utmärkt! Här råder redovisningsskyldighet.

Anonym sa...

Aha! Vad bra att du snodde utmaningen :). Alltid rligt att läsa om vad folka hade för sig visd olika tillfällen i livet. Jag räknar ut att du är ca två år yngre än jag... Ha det!