fredag 30 maj 2008

Strandsatt

Först var jag tvungen att betala 75 kronor extra för att checka in en väska (mitt enda bagage, litet och behändigt, ingen övervikt). Sedan är det j***a flygplanet försenat. Inte lite försenat utan sannolikt mycket försenat. Det skulle gå 19.55. Den nya preliminära avgångstiden är 00.45. I bästa fall. Om jag har tur är jag hemma kring två. I natt. Gahhhh. Vem vill sitta på en flygplats hela kvällen?

Jag kollade om det fanns någon plats kvar på SAS-planet som går kring nio. Det fanns det, men jag är för snål för att casha ut 2300 på en enkel biljett bara för att jag inte orkar vänta. Detta resonemang kommer jag (gissningsvis) att ånga kring tvåtiden i natt när det visar sig att planet inte kommer iväg - och att j***a Norweigan inte bokar om våra biljetter.

Maken tröstade mig med att jag ska få en present när jag kommer hem. Det är nämligen min födelsedag imorgon.

Jaja...nu har jag köpt en surfbiljett på Sidewalk Express och får försöka fördriva tiden så gott det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i förskott!
Själv hatar jag alla slags transportsträckor. På vägar, i kommunikation, i filmer. Det ska hända Viktiga Saker hela tiden! ;)

Världen enligt J. sa...

Tackar!

Ja, transporter är mycket frustrerande. Livet händer definitivt någon annan stans...