tisdag 24 juni 2008

Utmaning!

Hittade en utmaning hos Alexandra (ja, jag borde länka men det fungerar inte från macen)!

Civilstånd?
Gift.

Är du kär?
Japp. Maken är bäst!

Hur tidigt stiger du upp?
Kvart i sju på vardagar.

Vem/vilka vet mest om dig?
Maken, Bästa K. och Bästa M.

Vad ska du göra ikväll?
Skrota framför datorn, rätta några tentor.

Har du utländska föräldrar?
Nej.

Var har du ont?
Mellan de två översta nackkotorna. Konstant.

Är du bra på att måla?
Jovars. Tre år på konstskola har gett vissa resultat. Målar dock mest väggar (se systerbloggen).

Vem kramade du senast?
Lilla L. fick en godnattkram.

Vad längtar du till?
Semester.

Sparare eller slösare?
Både och. Är bra på att spara om jag har ett mål, men kan också konsumera hej vilt.

Bio eller promenad?
Bio? Minns knappt vad det är.

Är du kittlig?
Ja, fast jag är duktig på att kontrollera det. Jag kan bli rejält kittlad utan att röja en min.

Rädd för insekter?
Nej, inte rädd. De kan däremot vara äckliga.

Anser du att du är stark?
Starkare än vad folk tror (fysiskt). Så stark som det krävs (mentalt).

Nämn något som gjorde dig glad idag?
Att en kassörska slog in fel rabatt på en Odd Molly-blus. 70 procent istället för 30...

Vad gjorde du kl 8 i morse?
Var på väg till jobbet.

Vad har du druckit idag?
Kaffe, kaffe, vatten, kaffe, vatten och ett halvt glas folköl.

Vad var det senaste du åt?
Lasage på Bolognese.

Vad var det senaste du köpte?
Ovan nämnda blus.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Japp.

Vad gör dig glad just nu?
Att det snart är semester och att vi ska ut i rucklen (se systerbloggen).

Humör just nu?
Trött.

Sommarplaner?
Att vara i rucklen, spela golf, åka till civilisationen.

Gillar du att sjunga?
Mja...om jag är själv. Annars är det för pinsamt.

Vad längtar du mest efter just nu?
Semester...och att alla punkter på de gula post-it-lapparna ska vara avklarade.

Inga kommentarer: