torsdag 17 juli 2008

Kontroll och ordning

De som känner mig i det verkliga livet (ja, antagligen räcker det med bloggen...) vet att jag är en kontrollmaniker. Jag gillar listor. Jag gillar att veta var saker och ting finns. Jag gillar tider. Jag gillar tydliga överenskommelser. Jag gillar att packa. Trots detta har jag lyckats med bedriften att glömma halva min packning hemma. Makens kläder och prylar är med. Lilla L. har allt från favoritsagoböcker till Dipsy-dockan med sig. Jag har bara hälften av mina kläder, resten ligger i en prydlig hög i tvättstugan. Hemma. 67 mil bort. Som straff har jag köpt ett par fula tigths på Indiska. De är för stora och korvar sig kring vaderna. Planen är dock att använda dem till en tunika som jag, trots allt, lyckades få med mig. Gahhhh.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Även solen har fläckar, man var du tvungen att köpa fula korviga tights?

Världen enligt J. sa...

Så här gick det till: jag sprang in i affären, ryckte åt mig tightsen och tänkte "hur komplicerat kan det vara?". Nu har jag lämnat tillbaka dem. Någon ordning får det allt vara...