torsdag 17 juli 2008

Musiknörderi

Middagar hos mina bästa vänner. God mat, vin och nördiga musiktävlingar modell gissa introt. Jag har tagit hem ganska många låtar, bland annat Frankie Goes to Hollywoods Welcome to the Pleasuredome, Smiths Girlfriend in a Coma, Neil Young Harvest moon, Depeche Modes Enjoy the Silence och Tracy Chapmans Fast Car. Irriterande nog missade jag Scritti Politti, först Small talk - sedan Absolute. Hur kunde jag missa dem?

Maken tycker antagligen att det hela är fullständigt outhärdligt, men han är omtänksam och håller god min. Det är trots allt semester och mina vänner.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Åh, Girlfriend in a Coma, både boken och låten är en favorit här, apropå ingenting liksom.

Vann du tävlingen?

Världen enligt J. sa...

Så klart jag vann! Maken hade inte en chans, ej heller bästa vännen.