tisdag 1 juli 2008

Mer teknik

Efter 18 månaders lidande har jag äntligen fått mitt Telia-abonnemang. Dumma som vi är lät vi oss luras av Tres förföriska försäljare; jorå, klart att Tre fungerar i Norrland! Inte i vissa delar av inlandet, men i städerna och vid kusten är det inga problem!

Skiten fungerar knappt i den norrländska metropolen, än mindre vid rucklen. Rucklen ligger inte i inlandet utan c:a två mil utanför metropolen. Vid kusten. Om vi går ut på en stora vägen och vinklar telefonen åt rätt håll så går det ibland att få in lite skraltig täckning. For the record: det är inte tillräckligt.

Nu ska jag koppla ihop bloggen och mobilen. Sedan ska jag sjunga en liten hyllningssång till Telia: jag älskar Telia! Tralalala…

(Och nej, det här är inte produktplacering. Det här är information om hur livet är i Norrland.)

Inga kommentarer: