tisdag 1 juli 2008

Teknikberoende

Batteriet till min dator slutade att ladda upp för några dagar sedan. Sedan blev det glapp i eladaptern, varför det inte ens gick att köra datorn via eluttaget. Ingen ström, inget liv – bara en mörk skärm. Ahhhh! Jag är fullständigt teknikberoende. Utan dator, i-pod, mobil och trådlöst bredband känner jag dödsångesten hugga mig i hälsenorna.

Supporten på jobbet var mycket snäll:
- Kom förbi så testar vi vad som är fel!
Sagt och gjort. 30 minuter senare kunde supportkillen konstatera att batteriet var helt dött och att jag behövde en ny adapter. Han ringde till serviceföretaget och kollade garantitider och om jag kunde komma förbi. Det kunde jag. Ytterligare 30 minuter senare hade jag ett nytt batteri och en ny adapter. Alla var supersnälla och effektiva.

Inga kommentarer: