tisdag 29 juli 2008

Ny bikini och snygga brännskador

Utan att ens ha provat den nya - och ganska fula - bikinin så har jag lyckats bränna mig. Andra gradens delhudskada, enligt Wikin. På den övre delen av ryggen har jag små små blåsor, mitt i den djupt grisskära huden. Det svider, bränner och känns som om svålen ska lossna.

Jag är inte helt korkad. Jag är rödhårig och har ungefär fem pigment på hela kroppen. Jag är med andra ord inte den som lägger mig på en strand och solar. Däremot så spelade jag lite golf igår, i en ärmlös topp. Sedan har jag varit några rundor på stranden med Lilla L., iförd kjol och top. Det var tydligen tillräckligt.

Inköpet av en ny bikini framstår som helt onödigt. Vad ska jag ha den till? Nåja, den kostade bara 39,50.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajajaj, det låter inte alls skönt! Hoppas det släppt lite idag.

Världen enligt J. sa...

Åh, nej, det känns fortfarande som om svålen ska lossna...