tisdag 30 september 2008

Is less more?

För att döva det dåliga konsumtionssamvetet tänkte jag försöka shoppa mindre ett tag. Det är inte fråga om något absolut köpstopp eller köpfritt år. Det vare sig vill, orkar eller kan jag motivera mig till. Det ska bara handlas färre prylar, ett tag eller tills vidare.

Jag insåg dock snabbt att jag behövde nya strumpor och svarta strumpbyxor. Och eftersom det här inte är något fundamentalistiskt projekt så inhandlades tre par Topeco-strumpor och ett par svarta strumpbyxor idag. Även en födelsedagspresent till Lilla S. (Lilla L:s syssling) fick följa med hem.

1 kommentar:

Alex sa...

Efter att ha levt på föräldrapenning så länge så ser jag fram emot att konsumera allt vad jag kan när vi båda sedan jobbar. Har en hel lista på saker jag vill köpa...ja, och några som jag behöver.