onsdag 10 september 2008

Jag = en medarbetare

Idag fyllde jag i den årliga medarbetarenkäten på jobbet. Den är väldigt seriös och samlas in digitalt av SCB. Den är också väldigt lång. Den innehåller väldigt luddiga frågor, om allt från om man upplever sig få feedback från chefen till om man känner sig delaktig i ledningens beslut, där man ska ange svaret på en skala från ett till tio. När jag fyllde i den insåg jag att vissa svar skulle vara rent tjänstefel, exempelvis om jag inte ansåg mig vara väl informerad om arbetsplatsens mål eller den högsta ledningen strategier. Det är mitt jobb att vara informerad. Det säger väldigt lite om hur jag trivs eller om arbetsplatsen är fungerande. Jag misstänker dessutom att de enda som orkar fylla i hela enkäten, på 18 sidor, är ledningen.

Inga kommentarer: