fredag 24 oktober 2008

Egen smak


Lilla L. har börjat skaffa sig en egen musiksmak. (Dessvärre, höll jag på att lägga till.) Flera dagar i rad har hon kommit hem från förskolan och sagt:
- Dansa! Dansa Mamma Mia!
Igår, när det var maken som ställdes inför denna begäran, uppstod det dock ett trauma. Han trodde helt enkelt att hon ville dansa och att någon av mina skivor skulle duga. Han satte på Depeche Mode, som jag och Lilla L. oftar har allsång till i bilen, men då började Lilla L. att gråta. Förtvivlat. Att hon som liten bebis snällt lyssnade på Jenny Wilson, Embassy, Siouxsie & the Banshees och The Knife verkar nu vara bortblåst. Gissningsvis ligger snart Abba Gold, i ett paket från Cd-on, i vår brevlåda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - jag tror att det enda man kan göra för de som kiddsen är att ge dem ett intresse för musik och lyssna på myckwet musik hemma - men deras musikSMAK sommer vi aldrig kunna råda över helt :)! Ha en trevlig lördag em och söndag!

Ponder sa...

Var glad att det inte är Celine Dion hon vill dansa till... ;) (Eller är det kanske lilla L. som har gjort en tilläggsbeställning hos CDON?!)

Världen enligt J. sa...

Shit! Det är Lilla L. som har fått tag på inloggningskoden :))

Idag rotade jag fram en samlingsskiva med gamla discolåtar (inhandlad till en fest på gamla jobbet) - och den var mycket uppskattad. Jackson 5, Gloria Gaynor och Boney M - det är tydligen grejer det! Fröken dansade tills hon bokstavligen blev yr i huvudet.