fredag 24 oktober 2008

Red, hot & PO.P.

Ambitionen att konsumera färre kläder, och andra onödiga prylar, gäller bara mig i hushållet. Idag inhandlades en ny PO.P.-overall, randiga ullstrumpor och en skidpolo (ja, det var vad plagget kallades för i min barndom) till Lilla L.. Allt i rött. Jag tänker inte upprepa förra årets misstag då jag inbillade mig att fröken skulle acceptera en brun overall. Lilla L. var konstant missbelåten, då färgen bdeömdes vara ful och tråkig. Min mor referrerade till overallen som "köttbullen" och undrade ett flertal gånger varför vi inte kunde ta oss i kragen och köpa en ny. De matchande kängorna avfärdade hon som "graningekängor".

I vinter blir Lilla L. röd från topp till tå. När hon såg overallen sade hon nöjt:
- Fiiiin! och klappade den på ärmen.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Här kör vi rött, klarblått och vitt i år, en bra kompromiss tycker jag. ;)

Världen enligt J. sa...

Klarblått - det går hon inte på. Möjligen knalligt turkost. Fröken har väääääldigt bestämda åsikter. Bland annat om kläder. (Jag begriper inte var hon har fått det ifrån *ruskar på huvudet*.)