fredag 14 november 2008

Inga prickar

H&M:s så kallade designerkollektioner brukar vara ganska kul. Så kul att jag till och med gifte mig i en klänning ur Lagerfeldt-kollektionen. När jag såg bilderna på Comme des Garcons-kläderna väcktes förhoppningarna. Mycket såg jättefint ut. Svart, vitt, prickar, prickar och prickar. I verkligheten så kläderna bara vardagliga ut. Ungefär som vilken H&M-trasa som helst. Tråkiga material och inte särskilt fina detaljer. Följaktligen lät jag plånboken ligga orörd i väskan.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Håller med! På provdockorna på hemsidan såg det häftigt ut. Kavaj med prickig tröja gillade jag men tittar man på kläderna separat såg de tråkiga ut. Varför betala extra för helt vanliga plagg? Tycker de borde kunna hitta på roligare saker när de har gästdesigners.

Världen enligt J. sa...

Ja verkligen! En del av kläderna, som kavajen, såg ut som en disktrasa. Bokstavligen.

Anonym sa...

Jag håller med dig, de var inte alls lika roliga i verkligheten! Men jag såg ju i och för sig bara delar av kollektionen. Ha det!