Vissa dagar undrar jag vad jag egentligen gör på jobbet. Vad är det som tar sådan tid? Svaret är nog möten. Det är möten hela dagarna. Då och då skyfflar jag papper och petar i mina excelblad. Sedan är det fler möten. Den intressanta frågan är vad som skulle hända om man (jag?) ställde in de flesta av dessa möten? Skulle verksamheten rasa ihop, eller skulle allt bara rulla på av gammal vana?
2 kommentarer:
Jag är helt övertygad om att det avsätt alldeles för mycket tid på möten som inte tjänar något till. Eller kanske snarare att man kallar folk till möten som egentligen inte behöver vara där... Det finns inget större slöseri med tid än när man sitter och ruttnar på ett möte som handlar om något som inte berör en det minsta.
Mitt svar är alltså: den skulle rulla på av gammal vana!
Håller med föregående talare. Jag efterlyser mer effektivitet.
En gång i månaden går jag på ett möte där jag får information som ska tas upp på mötet jag ska delta i två timmar senare...
Skicka en kommentar