måndag 10 november 2008

Utmaning

Alexandra har utmanat mig! Då jag är konstant understimulerad antar jag självklart utmaningen.

3 saker jag skäms för:
1. Att jag alltid skjuter upp tråkiga saker
2. Att jag konsumerar för mycket
3. Att jag (nästan) aldrig är nöjd

3 saker jag är stolt över:
1. Vår fina dotter
2. Att jag kan ta mig samman och få väldigt mycket gjort på kort tid
3. Att jag ofta uppnår det som jag verkligen vill

3 saker jag vill göra år 2009:
1. Skriva intressanta saker
2. Uträtta stordåd
3. Slå världen med häpnad

(Okej då, tre mer jordnära punkter: åka och hälsa på Bästa M. på andra sidan Atlanten, skriva en bok som jag har en bra idé till samt en halvhemlig sak.)

3 händelser år 2008 som jag aldrig kommer glömma:
1. När jag voltade med bilen (som både Lilla L. och maken åkte med i) i fjällen
2. När jag spydde en gång i timmen...i fem dygn.
3. Fina dagar på stranden med Lilla L.

3 saker jag inte kan klara vardagen utan:
1. Min MacBook Pro
2. Kaffebryggaren (glöm alla försök till ett koffeinfritt liv)
3. "Saker" som man kan spela musik på

3 personer jag avundas:
1. Göran Rosenberg - för texterna
2. Yvonne Hirdman - för skärpan och utstrålningen
3. Linda Skugge - för karriären och hårsvallet

3 personer som jag utmanar:
1. Maria
2. Kicki E.
3. Lotta

4 kommentarer:

Lotta sa...

Antar såklart utmaningen. Bra att skingra tankarna... ;)

Alex sa...

Kul att läsa. Fan vad seriös du är dock ;)

Världen enligt J. sa...

Nä, jag har bara hybris!

Anonym sa...

Jag har också antagit utmaningen. Det var roligt - och en del svar blev väldigt lika dina :)