tisdag 2 december 2008

Julpyssel

Många bloggar är fyllda av julpyssel just nu, med allt från handstöpta ljus, avancerade pepparkakshus till julgodis, lussekatter och hemmagjorda halmbockar. Här julpysslas det inte alls. Julgrejer plockas fram någon dag innan julafton (ofta en ganska sorglig samling keramiktomtar och en vit plastgran) som sedan stuvas undan så snabbt det går. Jag gillar inte prydnadssaker och är inte någon "flörtkuleperson". Efter en dag på jobbet är ganska exakt det sista jag vill göra att knyta min egen halmbock. Jag får väl sätta in en peng på Lilla L:s terapikonto, för framtida bearbetning av den torftiga barndomen.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Men du måste ju testa. En gång och du är fast! Terapi på hög nivå som du såg i bloggen. Rensar skallen. :)

Vi vill se J pyssla!!!

J sa...

Mitt bästa och mesta julpynt är blommor. Hyacinter, amaryllis, julros. Saker som luktar jul tycker jag om. Som tex en nejlikepreparerad apelsin i köksfönstret. Det känns lagomt.