lördag 27 december 2008

Trött men hemma

Jag har inte ord för att beskriva hur trött jag är. Det är bortom all rimlighet. Lilla L. drömde mardrömmar i natt och behagade stiga upp klockan tre. Då hade jag sovit i knappt två timmar, eftersom jag lite lätt maniskt var tvungen att läsa ut PO Enqvists senaste bok. Efter en snabb överläggning med mig själv insåg jag att det enda rimliga var att jag steg upp med Lilla L., som gissningsvis inte hade några som helst planer på att somna om, och lät maken fortsätta att sova - eftersom vi skulle köra knappt 60 mil idag. Efter vårt senaste fjälläventyr, då jag voltade med bilen, tänkte jag under inga omständigheter sätta mig bakom ratten.

Jag och Lilla L. satt och tittade på Bilar i fyra timmar, tills sju på morgonen då vi steg upp och städade stugan. Lilla L. hade precis som jag anat inga som helst planer på att sova, hon ville bara titta på film, prata och krama Po. Sömn väntade hon med tills vi satte oss i bilen.

Sedan har vi åkt bil, bil, bil, varit på Ikea och åkt ännu mera bil. Nu är vi hemma. Helt slutkörda.

3 kommentarer:

Alex sa...

Skönt att du slapp köra efter en sådan natt. 60 mil är ganska hardcore även för Norrland.

Hoppas du får en god natts sömn!

Ponder sa...

Skönt att ni är hemma igen, utan några volter eller rådjursträffar. Hoppas lilla L sover bättre inatt hemma i sin egen säng.

Världen enligt J. sa...

Jo tack! Nu är vi utsövda och på bättre humör!