torsdag 29 januari 2009

Förkylningar och mutor

Eftermiddagen spenderades med en trött, förkyld och frustrerad Lilla L. Vi kan sammanfatta det som att hon inte var på sitt allra bästa humör. Det hela slutade med mutor. Big time mutor.

Efter att försöket med middagslur totalt hade havererat frågade jag helt enkelt Lilla L. vad hon ville göra. Svaret var kort och enkelt: åka till Intersport. Väl där tittade vi på cyklar i ungefär en timme, helt i enlighet med den unga damens preferenser. Sedan åkte vi vidare till Ica Maxi och tittade på utbudet av Cars-bilar. Även det helt i enlighet med den unga damens preferenser. I typ en timme. Hon var dock för trött för att kunna bestämma sig för någon bil, vilket slutade med att vi köpte en dvd istället. Eftermiddagen avslutades med en liten hamburgare och en äppelpåse på Donken.

Jag tog nog inga präktighetspoäng som förälder idag, men var nöjd med att jag fick Lilla L. att äta någonting annat än välling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sådana dagar är alternativet till att vara curlingförälder ofta att vara en monsterförälder och då väljer man curlingspåret utan att blinka! I stället för gnäll, gråt och skrik får det bli hamburgare och leksak. Inte speciellt pedagogiskt förmodligen, men godare, roligare och mindre ansträngande!

Världen enligt J. sa...

Ja, det är lättare ibland - för allas trevnad! Jag skulle inte heller vilja bli tvingad att äta blodpudding när jag är förkyld, eller att läsa en tråkig bok.