söndag 4 januari 2009

Välkommen vardag!

I morgon är det dags att promenera till jobbet - och attan vad skönt det ska bli! Jag vet att man ska vilja gå hemma och mysa i all evighet, men nu är samtliga av hushållets medlemmar så rastlösa att bara förskola, jobb och normala rutiner kan rädda den mentala hälsan. Vi kan ju inte åka till Leos lekland varje dag. På jobbet ligger för övrigt en rejäl driva med saker och väntar. Ett utkast på en ny artikel måste produceras i expressfart, ett underlag till en nationell hemsida måste sammanställas (ett värre jobb än vad det låter som), uppsatser måste läsas, möten bokas in, en utbytesansökan skrivas och skickas iväg - samt den vanliga högen med obesvarade mail och administrativa uppgifter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har varit ledig så länge att jag inte ens vet vilken dag det är imorgon. Jo det vet jag förresten, måndag. Men är det inte en helgdag? ;)

Jag börjar den 7/1 och jag vette sjutton om jag längtar. Ledigheten gör en liksom avtrubbad. Idag sov vi till 11-någonting till min förfäran. Jag var tvungen att fråga om det var något jag drömt eller om det var så. Fick det bekräftat att det var helt en helt odrömd verklighet.

Jag undrar jag hur det ska gå att kliva upp 06:20...?