lördag 3 januari 2009

Mens-personligheten

Appropå det underbara citatet av Elin Klin ("Jag är en glad och lätt tjej. Jag är ingen sådan där mens-tjej, som har mens och migrän. Jag är en glad och enkel människa") som cirkulerar på massor av bloggar just nu. Det känns bra att äntligen få en etikett på mig själv!

Jag är en mens-tjej! En besvärlig besserwisser, en cynisk gnällspik, med mens och migrän. Jag är antitesen av enkel och easy going. Det finns få sker som jag kan låta bli att ifrågasätta. Jag är fan drottningen av gnäll! Till mitt försvar kan sägas att mina vänner också får vara mensiga. Det är till och med en nödvändighet. Till och med maken får ha mens.

7 kommentarer:

Alex sa...

Det där citatet hade jag missat, och jag går nu med i gruppen mens-tjej. Speciellt idag då det passar in alldeles perfekt. Nu ska jag sitta och sura i soffan minsann...med min mens och min migrän

Ponder sa...

Moahahahahahahaha, det var det roligaste jag läst på länge. Skönt att alla vi andra, som lever på planeten jorden, har en etikett att gömma oss bakom nu. Heja mig, som är en mens-tjej!

Världen enligt J. sa...

Ropen skalla: mens åt alla!

Jag sitter bara och tänker ut mer eller mindre pinsamma mens-oneliners just nu...

J sa...

*S* Det är ju de mensiga människorna som har något att tillföra här i världen.

J, stolt menstjej :D

Josefine sa...

jag känner ingen tjej som inte är menstjej. fuck. jag känner ingen kille som inte är menstjej.

Tiggarflikkan sa...

Haha XD
*Jag är en menstjej* *surprice*

Anonym sa...

Jag älskar dig.Man måste stå för sin mensiga personlighet.