måndag 23 februari 2009

Jag och min penna

Vissa dagar borde man inte stiga upp, än mindre gå till jobbet. Från klockan åtta fram till klockan fem har jag befunnit mig i någon slags teknologisk härdsmälta. Ingenting har fungerat på jobbet. Inte kopiatorn med utskriftsfunktion. Inte den vanliga skrivaren. Inte den värdelösa dubbelsidiga skrivaren (den är alltid inställd på dubbelsidigt - för de som vill vara miljövänliga och spara papper). Inte färgskrivaren, som kan skriva ut oh-film. Inte ens den ultrasega faxskrivaren. Föreläsningssalen hade ingen datorutrustning eller projektor. Jag kunde inte få ut några anvisningar till studenterna, än mindre underlagen som de själva skulle kopiera.

Det slutade med att jag var tvungen att föreläsa med...en whiteboard och en penna som enda tekniska hjälpmedel. Det har nog inte hänt sedan 1997. Jag tänker inte upprepa det i första taget.

Inga kommentarer: