måndag 23 februari 2009

Många

Min mor är här på besök - och det innebär att vi tittar på tv-program som vi aldrig ser på i vanliga fall. I kväll har vi sett Familjen annorlunda, programmet om familjer med en väldig massa ungar. Efter en stund började jag och maken fundera över vilka som ligger bakom programidén. Kan det vara någon tillverkare av preventivmedel? För även om barn är rara och charmiga varelser så framstår mängden som mycket avskräckande. Hur kul kan det vara att vara född i mitten av en syskonskara av tio? Hinner föräldrarna, eller kanske framförallt mödrarna, göra någonting annat än att sanera hem, torka rumpor, skriva oändliga inköpslistor och vika tvätt? Fäderna i programmet verkade åtminstone kunna åka till jobbet och vila upp sig.

2 kommentarer:

S sa...

Jag såg också det där programmet igår. Min kommentar om pappan med bussen var att han får i allafall åka och byta däck på det där åbäket och samtidigt får han en paus från det hela. Samtidigt som frun blir hemma ENSAM med alla kidsen. Jag skulle få psykbryt.

Världen enligt J. sa...

Hmm, ja, jag misstänker att jag skulle bryta ihop vid att vara ensam hemma med tre små kottar.