lördag 7 februari 2009

Lördag

Våra lördagar är märkligt lika varandra. Först läser vi DN och dricker kaffe i två timmar. Lilla L. tittar på film, dricker välling och skrotar runt i pyjamas. Sedan sanerar vi hemmet. Jag torkar, skrubbar och plockar undan fem miljarder prylar som befinner sig på fel plats. Maken dammsuger och svabbar alla golv. Jag bäddar rent och byter handdukar. Maken skakar mattor och dammsuger soffan. Efter det brukar Lilla L. vara av uppfattningen att ett besök på det lokala ICA Maxi och en hamburgare på Donken är det perfekta lördagsnöjet. Då vi har gett upp alla kulinariska projekt med Lilla L. så ger vi med oss.

Sedan återstår inte mycket mer än några timmar innan det är dags för Lilla L. att lägga sig. Jag bloggar lite grann, Maken skrotar runt, Lilla L. hittar på bus. Ibland hinner vi med en fika på stan, eller en sväng till stugan. Men på det stora hela är rutinen sig lik. Lördag efter lördag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter som en riktigt skön lördagsrutin.

Här hemma ser jag fram emot att få äta en lyxig helgfrukost (till skillnad från den icke existerande vardagsfrukosten) i totalt lugn. Sambon sover oftast minst en timme längre än mig vilket ger en underbart tyst morgon. Som balsam för ett elakt morgonhumör.

Världen enligt J. sa...

Morgonhumör? Själv är jag alltid idel solsken:))

Jag kan sakna tysta frukostar, numera intas de med Cars/Hitta Nemo/Byggare Bob skrålandes i bakgrunden och uppfordrande "MAAAMAAAA!".