måndag 2 februari 2009

Oraklet Eventim?

Dagens humorupplevelse fick jag när jag ringde till Eventim, företaget från helvetet som förmedlade biljetterna till Bruce Springsteen. Biljetterna bokades (efter oräkneliga problem) och betalades för en vecka sedan. Några biljetter har dock inte dykt upp i min brevlåda varför jag idag ringde till deras kundtjänst. Det är trots allt biljetter för 4000 kronor som är på vift. Jag möttes av en telefonsvarare som meddelade:
"Ringer du angående biljetter till Bruce Springsteen-evenemanget vill vi försäkra dig om att vi jobbar på att lösa ALLA dina problem."
Det är ju underbart! Eventim känner till alla mina problem OCH försöker lösa dem, utan att jag ens har berättat vad det gäller.

Sedan gick jag in på mitt Eventimkonto och kunde konstatera att biljetterna inte är skickade ännu. Det känns lite lugnande - då har åtminstone inte posten snott dem.

6 kommentarer:

Lotta sa...

Vågar man skicka biljetter värda 4000 kr på posten? Jag hoppas de skickas rek.

Känns ju väldigt tryggt öööö... att de redan vet vad problemet är innan de ens har svarat. Ett gäng smarta grabbar det där. :)

S sa...

Jadu. Man slutar aldrig att förvånas över vissa saker!

Världen enligt J. sa...

Jag är helt övertygad om att Eventim kommer att vinna något pris. För årets sämsta företag. Jag skulle kunna ge dem ett antal slogans - alldeles gratis.

"Eventim - helt utan koll på vad vi gör", "Eventim - om du har tur", "Eventim - när vardagen är tråkig", "Eventim - vasadu? biljettsläpp?"

maria sa...

Ångest, tur att jag läser din blogg på jobbet idag där jag kan hantera sån information. ALLA problem. Jo, jag tackar.

Anonym sa...

Men så tröttsamt! Hoppas det löser sig.

Världen enligt J. sa...

Maria: jag tror att det löser sig! I Aftonbladet lovar de att alla ska få sina biljetter. De beklagar sååååå.

Frid och fröjd?