onsdag 11 mars 2009

Kärlekslådor (del 2)

På något sätt känns det betryggande att läsa kommentarerna till inlägget nedan (om kärlekslådorna). Det är inte bara jag som är ett ufo, som inte begriper mig på att ge snäckor som kärleksgåvor. Det är inte bara jag som tycker att det är en prestation av vara vardagligt trevlig och omtänksam. Men kanske är det så att det sitter förskrämda läsare och hukar bakom datorerna? Personer som strör rosenblad över sängar, lägger snäckor i kärlekslådor och skriver kärleksförklaringar till sina partners på versmått? Det är okej: ni törs komma fram. Vi luttrade cyniker lovar att vara så snälla, så snälla...

12 kommentarer:

Ponder sa...

Ska vi slå vad om att det är ett amerikanskt påfund?

Världen enligt J. sa...

Nämen, tror du? Fast då är det nog ensidigt; hemmafruar som hittar på romantiska överraskningar till sina makar.

Man kanske skulle testa en snäcka? Som ett strikt experiment...

S sa...

Snälla, du MÅSTE göra ett experiment! Kanske borde vi alla göra detta experiment? Men jag vet inte ens var man får tag på en snäcka...

Världen enligt J. sa...

Panduro? Där finns väl all möjlig pysselskit?

Vi kanske kan ha internationella-överraska-din-partner-med-en-snäcka-och-se-förvirringen-dagen?

Anonym sa...

Det här börjar bli intressant! Jag förutspår en kommande snäckbrist i delar av landet...

S sa...

Panduro -ja! Där kan man ju säkert få tag på en hel burk!

Ponder sa...

Om ni vill prova lovar jag att skicka snäckor till er. Vi har en hel låda efter att dottern fick samlingshysteri när vi var i Italien härom året.

Själv kan jag tyvärr inte delta eftersom jag lider av svåra seriositets problem i det här fallet och alltså kommer börja asgarva innan snäckan är överlämnad. (Eller lådan? Kanske är det lådan man lämnar? Då kanske jag skulle kunna klara mig...)

Och ja, jag tror fortfarande att det är amerikanska (hemmafruar) som kommit på idén.

Josefine sa...

Jag ska köpa en skitstor fin låda och lägga ner en sketen liten snäcka i den. Sen ska jag lämna över den till min kille och aldrig någonsin avslöja att jag driver med honom. Jag ska bygga upp spänning innan också. Ringa och säga att jag har en överraskning. Laga finmiddag och bjuda på vin. Sen får han snäckan. Det kommer bli så bra. Han kommer att få ha lådan med snäckan på sin sida av sängen i hela sitt liv men aldrig förstå varför. Alltså.. jag tror att jag ska göra det på riktigt. Kan bli hur roligt som helst känner jag på mig. Åh jag kan se paniken lysa i hans ögon "vad är det för fel på henne? en snäcka? vad ska jag göra?". hahaha... åh.

Världen enligt J. sa...

Detta måste sättas i verket!

Anonym sa...

Årets roligast inlägg :D

En snäckkupp (nåja kanske mer en kärlekslådekupp) in the making liksom!

Världen enligt J. sa...

Ja, det här är mycket underhållande! Men var håller alla romantiker hus? Komsi, komsi, kom och förklara hur det här ska gå till!

Var ställer man lådan? Hur ska den se ut? Jag ser framför mig någonting Laura Ashley-blommigt, kanske på hallbyrån? Eller ska den stå mer privat? I sovrummet?

Och kanske det viktigaste: hur håller man sig för skratt?

Josefine sa...

nej det är ju det som är problemet. skrattet. frågan är också hur länge man kan leva med skammen över att ens partner tror att man levererat en present i form av ett litet strandfynd (måste ringa mamma och be henne sticka ut till stranden och skicka mig en snäcka). det kan mycket väl bli så att det här blir verklighet. jag får säga att den symboliserar vår kärlek eller nåt när han frågar "oj vad fin vad är den till?".