tisdag 5 maj 2009

Svar på tal?

Endera vet ni redan det mesta som är värt att veta om mig, eller så är jag för tråkig, eller så är ni för blyga. Hur som helst, här kommer svar på några frågor.

Hur jag hamnade i Umeå?
Jag fick ett fast jobb på universitetet - och då sådana inte växer på träd i storstäderna så blev det Umeå. När jag flyttade tänkte jag att jag alltid kunde flytta, till Stockholm eller någon annan stans, om jag inte trivdes. Sex år senare är jag fortfarande kvar.

Vad det hemliga är?
Det kan, eller snarast orkar, jag inte skriva om riktigt ännu. Snart kanske.

Hur jag ser ut...
Någon enstaka gång kan det dyka upp ett inlägg med bildbevis. De brukar dock tas bort illa kvickt...

Vad jag gör?
Lektor på stadens stolta universitet.

Om jag är född och uppvuxen i Stockholm?
Nope. Stockholm är dock den plats jag har bott längst på och som är mest hemma, rent mentalt.

Hur det blev Världen enligt J?
Mitt namn börjar på J. - egentligen ville jag döpa bloggen till "The World According to..." men det var upptaget. Sivan är bara ett nick. Någonting var jag ju tvungen att kalla mig och då jag gillar retronamn som Rut och Siv så blev det Sivan.

1 kommentar:

Josefine sa...

Om man får komma med lite frågor i efterhand: favoritböcker? favoritfilmer?