söndag 21 juni 2009

Dagens i-landsproblem

Jag vill ha en gård på landet. En stor västerbottensgård, eller ännu hellre en hälsingegård fast i västerbotten, med breda golvplank, handblåsta fönster och ett jättelikt kök. Nu till de lite kluriga detaljerna. Gården får inte ligga för långt från den norrländska pärlan (för vem orkar pendla?) - och bör dessutom ligga vid havet. Om jag frågan maken så gissar jag att den även måste ligga på gångavstånd från en golfbana. Det reducerar alternativen till...ehhh? Ett par gårdar kanske. Dessa ligger inte heller vid havet, då man sällan byggde hus på så utsatta lägen tidigare, men åtminstone i närheten. Inget av de identifierade alternativen är till salu. Hepp.

3 kommentarer:

S sa...

Det lät trevligt! Med en punchveranda och kanske en uteplats som vetter mot havet där man kan duka långbord och grilla... Vilken trevlig tanke!

Viktoria sa...

Jag kan nöja mig med detsamma fast havet kan lika gott vara ett vatten av någon som när storlek.

Om det mot förmodan skulle dyka upp ett objekt som passar in så har vi inte råd. Moment 22 liksom.

Världen enligt J. sa...

S: Ja, en punchveranda skulle inte sitta fel! Eller åtminstone utsikt över vatten!

Viktoria: I ärlighetens namn så duger nog vilken myggig sjö som helst!