söndag 21 juni 2009

För mycket information

Ibland slås jag av att Internet är alldeles för öppet och tillgängligt. Den ena länken leder till den andra och plötsligt så befinner man sig på bloggar och hemsidor som man, i alla fall om man tänker på sitt eget bästa, inte borde läsa. Jag är en patologiskt nyfiken människa. Jag är dessutom ganska bra på informationssökning. Professionellt är det en bra kombination, privat en mer tveksam. Nu har jag spenderat ett antal timmar på att läsa ett par bloggar, skrivna av människor från förr. Eller av folk som känner folk, som skriver om folk som var väldigt viktiga för mig för mycket länge sedan. Det blir lätt alldeles för privat. Trots att jag har spenderat en massa tid på att leta rätt på dem, så vill jag faktiskt inte läsa om deras vardagliga liv. Om semestrar, kärlekar och mygg. Det hjälper inte att de, åtminstone i princip, kan göra det samma.

Inga kommentarer: