söndag 7 juni 2009

Det är lätt att vara efterklok

Härom dagen, när jag och Lilla L. passerade centralen i Stockholm, så gjorde jag min medborgerliga plikt och röstade i EU-valet. Jag röstade på ett parti som jag aldrig har rörstat på tidigare. Lite hastigt och lustigt. Just då kändes det bra. Riktigt medvetet och...modernt. Idag när jag slog upp DN och läste deras pedagogiska rutschema över olika partiers ståndpunkter i en rad frågor så fick jag råångest. Vad f*n har jag röstat på? Är jag helt koko? Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska gottgöra detta.

(Nej, nej, jag har inte röstat på piratpartiet. Så dum är jag inte.)

1 kommentar:

Ponder sa...

Tack och lov att det inte var Piratpartiet i allafall! (Jag förstår inte riktigt hur man kan rösta på ett enfrågesparti till EU-parlamentet, men det är ju jag det!)

Själv velade jag fram och tillbaka länge innan jag bestämde mig... Tur att vallokalerna har öppet så länge säger jag!

Röstning är lite som när man köper ny mobil - man måste sluta läsa och kolla efteråt annars blir man bara besviken. ;)