söndag 7 juni 2009

Min rara alien

Ett rymdskepp landade på det lokala köpcentrumet och norpade min dotter. I utbyte fick jag en alien, en fullständigt galen alien, den vildaste alien som jag någonsin har träffat. Dagen avslutades med en klassiker; ett illvrålande barn (eller alien) under armen på väg ut från Ica Maxi. Min mor fick handla klart och betala själv. Det var inte möjligt att stanna en minut till, då hade vi antagligen blivit portade på livstid. Det ska bli ganska skönt att åka hem i morgon. Hem till rutinerna och fadern/maken. Han lär bli förvånad över att barnet är marsipangrönt och har antenner på huvudet...

3 kommentarer:

Kattis sa...

Välkommen till trotsåldern!

Viktoria sa...

Rutiner är inte så illa när man liksom ser vad ett liv utan dem innebär. Fast nog är det skönt att komma bort. Ett litet tag.

Borta bra men hemma bäst.

Ponder sa...

Haha, har du också en treåring eller?! ;) Jösses vad humöret växlar snabbt just nu, från ilska till tårar till skratt och sen tillbaka till ilska på mindre än en minut är inget ovanligt här...