fredag 12 juni 2009

Lista, lista, lista!

Den här var jag tvungen att plocka upp från Norr Went South!

1. Hur gammal är du om fem år? 42. Brrrr.

2. Vem var den sista du träffade? Maken (han sitter bredvid mig i soffan).

3. Hur lång är du? 168,5.

4. Vilken var den senaste film du sett? Hilde (tror jag att den heter - en tysk film som jag såg på flyget från Düsseldorf), om den tyska artisten Hildegard Knef. En riktigt intressant film, om en person som jag aldrig hade hört talas om.

5. Vem ringde du senast? Antagligen maken.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Inte vet jag...det var nog ett MMS till maken, föreställande Lilla L.

7. Vad är dagens planer? Nu återstår inte mycket mer än sömn.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, jag avskyr telefoner. Helst mailar jag (very old fashion).

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Min pappa är död, men innan dess var de gifta.

10. När såg du senast din mamma? I måndags.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå.

12. När vaknade du idag? 06.45.

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja...?

14. Vilken är din favoritplats? Havet, vid stugan.

15. Vilken plats föredrar du minst? Valfritt kommunalt färdmedel alternativt offentlig toalett.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning (ett väldigt ärligt svar).

17. Vad skrämde dig som barn? Elaka stora pojkar och pappas fotosax i jätteformat,

18. Vem fick dig att skratta senast? Maken.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? *Hahahaha* Nej, verkligen inte - jag har enorma mängder vinyl.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar hemma, stationär på jobbet.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med kläder, annars fryser jag.

22. Hur många kuddar har du i sängen? En.

23. Hur många landskap har du bott i? Sex: Västmanland, Småland, Skåne, Uppland, Södermanland och Västerbotten.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jepp.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota inomhus, sandaletter utan strumpor utomhus.

26. Är du social? Inte överdrivet.

27. Vilken är din favoritglass? Yougurtglass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en stuga till...

29. Tycker du om Kinamat? Ja, om det inte är "svensk kinamat".

30. Tycker du om kaffe? Oh, ja!

31. Vad dricker du till frukost? KAFFE!

32. Sover du på någon särskild sida? Nej, men på sidan.

33. Kan du spela poker? Nej, jag är helt ointresserad av spel.

34. Tycker du om att mysa? Nja.

35. Är du en beroendemänniska? Nej.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.

37. Vill du ha barn? Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, of course.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och skivor. Eller hus...

42. Äger du dyra smycken? Ja (fådda och ärvda).

43. Har du någon gång testat narkotika? Ehhh...ja.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Kaffe.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Maken. Han är hysteriskt rolig, på sitt torra vis.

46. Välj ett ärr på din kropp? Vänster pekfinger. Ärret uppkom av en rakbladskniv då jag skulle skära bort silikon vid ett kakel.

47. Vad har du för ringsignal? Någon meningslös standardsignal från Ericsson.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej.

49. Flirtar du mycket? Nej.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Någon sådan har jag inte, jag har en Simpsonfigur.

51. Kan du byta olja på bilen? Det skulle jag antagligen kunna om jag ville, men jag tycker att det är bättre att stödja den lokala bilverkstaden...

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Fördjupade studier i katastroffysik.

54. Läser du dagstidningen? Ja, DN, annars ruttnar jag.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men väl några månadsmagasin. Typ Elle interiör och Family Living.

56. Dansar du i bilen? Det händer...

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 (men jag är ingen radiomänniska).

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Siffror till en timuträkning.

59. När var du i kyrkan senast? I maj, när jag var på dop av min guddotter i Kanada. Det var mycket fint.

60. Vilka personer utmanar du? Alla som är understimulerade...

2 kommentarer:

Alex sa...

Det är jag det...understimulerad

S sa...

Vad spenderar du helst pengar på? Trodde du skulle svara lampor...