onsdag 17 juni 2009

Nyfiket och nystädat

Sådärja, nu har vi sanerat hemmet! I morgon får vi besök av mellansvågern och...ta-da! Hans flickvän! Till saken hör att min mellansvåger är, eller har varit, världens mest inbitna singel. Ibland har vi anat att han eventuellt träffar någon. Typ dejtar. Men mellansvågern är inte den som frivilligt berättar eller låter någon träffa en eventuell partner i onödan.

Fram till för tre dagar sedan visste vi med andra ord inte att han hade en flickvän- och nu ska vi föräras ett besök av dem båda. Det är stort! Det är spännande! Det är kul! Vi är så nyfikna att vi nästan svimmar.

5 kommentarer:

S sa...

Så roligt! Jag ser er stå i dörröppningen och liksom vänta på henne, stackarn. Haha!

Världen enligt J. sa...

Ja, typ 100 frågor på tre minuter :D

Jag undrar om hon inser hur hemlig min mellansvåger är...

S sa...

J: Knappast!

Jag har blivit utsatt för det där. Första gången jag träffade makens hela familj, dvs syskon, syskonbarn och föräldrar, satt alla 8 uppradade mot väggen. Stirrandes på mig när jag klev innanför sommarstugans dörr.

Det var hemskt.

Lotta sa...

Hon kanske får det som jag då? Min sambo visade aldrig några flickvänner för familjen och de hade hunnit bli smått oroliga för stackars grabben. Men så kom jag! Och jisses så glada alla blev. :)

Lova att ni inte skrämmer iväg flickstackarn nu! ;)

Världen enligt J. sa...

Vi ska vara så snälla så!