måndag 13 juli 2009

Slöseri med kvalitetstid

Jag måste ha tappat stinget, kanske till och med förvandlats till en lantlolla (vilket maken brukar påstå när han vill göra mig nervös). Nu hade jag en och en halv timme alldeles för mig själv i den nästan folktomma norrländska pärlan. Vad lyckas jag göra? Köpa ett diskställ till stugan och fyra pocketböcker. Alla som har små barn vet att ensamtid på stan, när man fritt kan prova kläder (utan att ens guldklimp river butiken alternativt rymmer när man står i trosor och inget mer), inte ska slösas bort på att köpa fyra pocketböcker. Nu gjorde jag några lama försök att prova kläder. Först en svart-vit klänning på Indiska (varför kan man undra, jag handlar så gott som aldrig på Indiska) och sedan en blus och en kofta. Lite lagom håglöst. Kanske måste jag känna stressen av Lilla L, a.k.a. den lilla rymmerskan, för att komma igång?

4 kommentarer:

S sa...

Eller så är du bara lite ringrostig!

Viktoria sa...

Tja det måste ha varit chocken. Den måste ha lamslagit dig lite. Kanske det är så att du måste testa igen. Inom kort?

Världen enligt J. sa...

Ja, den enda boten är nog att försöka igen. Det här var pinsamt.

Ponder sa...

Men oj, blir nästan lite orolig för dig nu. Det kanske är som när man ramlat av hästen, att man snabbt måste upp i sadeln igen?

Förrsten, fick du mejl av mig idag? Kortversionen är att maken idag klämde ur sig att han glömt ditt kuvert med vinnarhalsbandet i den gamla bilen. Där har det legat i si så där tre månader nu. Nu är det i allafall på väg och det borde dimpa ner i brevlådan i morgon om Posten gör sitt. Ber om ursäkt att du fått vänta så på det.