torsdag 27 augusti 2009

Djupt vatten

Det är temaauktion på ett av auktionshusen i nästa vecka, vintage. Gamla fina kläder helt enkelt. Smycken. Sjalar. Väskor. Och textilier.

Det är där någonstans som det blir kortslutning i min hjärna. Jag har många laster. Tyger är en av dem. Väskor en annan. Så just nu sitter jag och funderar på rimliga bud på coctailväskor från 60-talet, Tampellatyger och för stora klänningar från Marimekko. Jag har till och med förvarnat min mor om att hon kan komma att bli tvungen att åka och hämta eventuellt vunna bud (det är fullständigt rättvist: det är nämligen min mors fel att jag hänger på auktioner).

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Ooo var? VAR?

Världen enligt J. sa...

Metropol!

Viktoria sa...

Äsh en sån där natgrej. Farligt gissar jag. För ekonomins överlevnad.

Viktoria sa...

Nätgrej.

Världen enligt J. sa...

Ja, nätauktion - fast skiten måste hämtas i Stockholm. De skickar inte (därav att modern har förvarnats...).