tisdag 4 augusti 2009

Skräp, sopor och ren skit

Vi känner oss märkvärdigt renade, nästan pånyttfödda. Inte nog med att vi rensade källaren för några veckor sedan, idag har vi även städat garaget och åkt till återbruket med något ton ren skit. Överblivet byggmaterial, tomma färgburkar, en defekt ytterdörr (en lång och plågsam historia), en trasig spegel, resterna av en genomrutten yttertrappa och en massa annat skräp.

I segeryran funderar jag till och med på om vi ska beställa en sådan där soptunna för återvinning av matavfall. När jag nämnde det för maken så gav han mig en blick som avslöjade att ett besök på psyket är nära förestående.

3 kommentarer:

MammaCita sa...

Å vad härligt! En ordentlig utrensning är bra för själen.

Alex sa...

Ja, rensningar kan göra underverk. Jag tog tag i klädkammaren häromdagen - insikten om att jag typ aldrig når storlek 40/42 igen fick jag på köpet.

Dock står källaren fylld fortfarande. Man kan alltid ha ambitionen i alla fall ;)

Världen enligt J. sa...

Det ÄR härligt att rensa!

Alex: save it for a rainy day :) Man vet aldrig när man behöver smita ner i källaren för att få lugn och ro.