söndag 27 december 2009

Året - inte i punkter

Så här års är det populärt att summera det gångna året i en lista, varför även jag påbörjade en sådan. Efter ungefär tre punkter blev jag lite nedstämd, efter ytterligare några var jag deprimerad.

Årets händelse? (Inte fan vet jag, har det hänt någonting speciellt 2009?) Årets skiva? (Va, skiva? Jag får ju bara lyssna på Abba och dåliga discosamlingar numera.) Årets konsert? (Tja, kanske Fever Ray på Umeå Open? Brucan regnade ju bort och jag förfrös mina tår i juni.) Årets bok? (Har jag läst någonting riktigt bra? Tveksamt. Kanske Alice Munro?) Årets prestation? (??? Hur ska en sådan kunna urskiljas ur den allmänna mellanmjölken?) Årets aha-upplevelse? (???) Årets debatt? (Jag minns knappt någonting.) Årets misslyckande? (Samma som förra året, nog om det.)

Ni fattar konceptet - och kan sannolikt fylla på med mina intetsägande svar på egen hand.

Inga kommentarer: