tisdag 1 december 2009

Nu: uppdaterad

Jag vet att det flesta älskar att mobba Facebook, eller användare av Facebook, numera. Personligen tycker jag att det är nu som det börjar bli kul. Bitvis sjukt kul. En imponerande mängd kollegor och förde detta kollegor är synnerligen aktiva. Folk mikrobloggar sig genom vardagen: möten, konferenser och pinsamma situationer. Beväpnade med I-phones dokumenterar de så gott som varje steg. Nu vet vi allt om varandras mentala och yrkesmässiga status. Som en bonus har jag även upptäckt gemensamma intressen med personer som jag bara känner genom jobbet - och kan numera spendera fikarasterna med att diskutera tysk industrimusik från 80-talet med personer som jag tidigare trodde lyssnade på Ulf Lundell eller Lars Winnerbäck. I min värld är det ett klart framsteg.

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag som är nybörjare gillar det också. Av exakt samma anledning som dig. Själv är jag dålig på att uppdatera och i snitt blir det väl ett inlägg per kväll. Jag fattar inte i ärlighetens namn hur folk har tid att sitta på dagen?

Världen enligt J. sa...

Vi har fler möten...?

Viktoria sa...

Jo antagligen... :)