tisdag 29 december 2009

Våga vägra långkallingar!

Jag har ett seriöst problem när det kommer till att bo på breddgrader där minus 15 grader är en helt normal vintertemperatur. Jag använder nämligen vare sig långkalsonger eller överdragsbyxor (förutom vid skidåkning). Långkallingar är korviga, kliiga och otäcka att använda. Det spelar ingen roll om det är sportiga underställ från Craft, lyxiga saker från Sidenselma, prettokallingar i ullblandning (från den där affären i Sagagallerian) eller helt vanliga stickade strumpbyxor från Lindex. Det är obehagligt. Samma sak med överdragsbyxor. Det är korvigt och obekvämt. Dessutom så känns det förnedrande på något sätt, som om jag vore en korsning mellan en Teletubbie och femårig dagisunge.

I refuse - och fryser bokstavligen rumpan av mig. För som ni kan gissa så tar Lilla L. inte någon som helst hänsyn till mina synpunkter på temperatur, klädsel och utomhusaktiviteter. Ut ska man.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Tja om du vill ha rumpan i behåll så är det nog inget annat att göra än att resignera. Det är tur att du inte jobbar på samma ställe som mig. Där har vi långfillingar från augusti till maj.

maria sa...

Ett tips, det finns täckkjolar som inte korvar och som jag inte tror ger samma teletubbie känsla. :)

S sa...

Oj. Ännu en gång står jag helt på din sida! Gud bevare mig från korvkalsonger.

Världen enligt J. sa...

Hmm, jo, jag har sett de där kjolarna. Men jag är skeptiskt. Det blir säkert korvigt det också...

Lotta sa...

Stackars dig... Jag är av den udda sorten som älskar långkallingar eftersom jag HATAR att frysa. Hade jag bott på era breddgrader hade jag säkert haft skoteroverall på dygnet runt. :)