tisdag 16 februari 2010

Att inte bara säga nej

I flera år har jag varit ganska bra på att säga nej till diverse förfrågningar, från journalister, föreningar och annat. Visst, vi ska utföra den så kallade tredje uppgiften - samverka med omgivande samhälle - men ofta är dessa förfrågningar ganska flummiga och tidskrävande. I förra veckan ställde jag dock upp på en längre intervju för en frilansjournalist och idag tackade jag ja till en omfattande intervju för ett program på P1.

Även om de journalister som jag har blivit intervjuad av ofta gör ett alldeles utmärkt jobb så kan jag bli lite irriterad på mig själv. Irriterad för att jag inte tar mig tid att skriva populärvetenskapliga artiklar om de ämnen som jag har forskat om. För jag skulle kunna göra det på ett bra och intressant sätt...om jag bara tog tag i det. Nu delar jag med mig av forskningsrön och idéer som andra personer får skriva intressanta artiklar utifrån.

Men som sagt, jag får skylla mig själv. Jag måste blir bättre på att få saker och ting gjorda.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Får vi lyssna? Jag anar att det kan bli intressant som sjutton!

Världen enligt J. sa...

Hmm...och hur ska jag ordna det här? Kan jag maila en länk på något sätt?