tisdag 16 februari 2010

Vad göra med Samsas?

Härom dagen ringde min mor och undrade om vi vill ha hennes Carl Malmstenssoffa, Samsas. Det är en riktig tantsoffa - stram, snygg och i den rosa lite lätt dimmiga färgen. En gång i tiden var det jag som övertygade min mor om att köpa soffan och jag har även hjälpt till att baxa hem den från Auktionsverket och vidare upp min mors övervåning (for the record: soffan väger som bly).

Nu till problemet. Vi har inte plats för soffan. Det är dessutom ganska mycket jobb att transportera den från min mor upp till Norrland. Samtidigt så vill jag inte bara släppa soffan. Vad göra?

Bild: lånad från Auktionskompaniet.

3 kommentarer:

Alex sa...

Hämta hem den, så klart!

Kattis sa...

Låna ut den till någon på orten där den befinner sig! (Har själv en dimgrön variant av samma soffa utlånad på obestämd tid.)

Världen enligt J. sa...

Hm, jag tänker så det knakar. Morfars garage känns som en temporär lösning...