söndag 25 april 2010

And the kräk goes on (del 743)

Idag har vi lyckats uppnå det näst värsta kräket någonsin. Nyäten blodpudding, utspädd med c:a tre glas vatten. I bilen. Det värsta kräket bestod av banan blandad med välling, som kom upp på vägen mellan Östersund och Åre. Uppdelat på fyra spyattacker på tio mil... Klistereffekten av bananen går inte att beskriva. Klistrigt var det dock.

Nu är bilen totalsanerad. I morgon blir det en ny bilbarnstol. Framåtvänd. Jag hoppas att det lindrar åksjukan en smula.

6 kommentarer:

vV sa...

Stackars liten! I know the feeling... tyvärr. Hoppas det hjälper att vända på åkriktningen!

Viktoria sa...

Ops det där var jag.

Alexandra sa...

Å fyyyyyyyyyyyy. Haha.

Sofia sa...

Knappen har slutat bebis-kräkas. Det är alltså bara ett litet uppehållstillstånd vi är i nu, förstår jag. Tills det börjas igen. (ryser)

Ponder sa...

Usch fy fasen för bilkräks! Hoppas det blir bättre när hon får sitta framåt nu då. Finns de där akupressurarmbanden i barnstorlek förresten? (Seaband tror jag dom heter.) Kan kanske vara värt att testa om ni inte redan gjort det.

Världen enligt J. sa...

Ja, här tar kräket liksom aldrig slut.

Ponder: seabands är ren skit - som jag tror att jag måste skriva ett helt inlägg om!