fredag 16 april 2010

Jag är en tant, en stolt tant, en tant som inte ens har vett att skämmas över färgglada skor

I ett annat sammanhang har det varit en diskussion om loafers och hur mycket tantvarning det är på dem. Ett omdöme som dök upp är att loafers hör ihop med klimakterietanter på Wermdö golfklubb. Och eftersom jag verkligen inte ser något negativt med vare sig tanter, loafers eller nämnda golfklubb så tänker jag slå ett slag för färgglada loafers. Helst från Tod's.

Just nu skulle jag gladeligen kunna tänka mig sådana här shorts, skor (gärna rosa eller orangea) och en slapp tröja (fast beige).

Jag sa ju att jag är en tant...tralalalala

Uppdatering: det enda som hindrar mig från att köpa tantskorna från Tod's är att jag är för snål.

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag har hävdat det länge - tant skare va!

Kicki sa...

Hej! Jag har tänkt maila dig privat om detta! Jag står inte uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut med vissa personer på det snacket du refererar till i ditt inlägg. Fy sjutton vilka fördomsfulla personer! Jag pallar knappt att gå in där och skriva något längre, och det som var mitt favoritsnack (näst efter musik). Har en längre tid tänkt skriva ett inlägg om det (att jag vissa stilar döms ut m.m.) där inne, men så vet jag ju att det inte går att diskutera med dessa personer (har försökt tidigare). Så jag försöker hålla mig ifrån det, men det kliar i fingrarna och jag vill bara skrika massa fula ord :). Usch och fy! Tant är bra! Olika stilar är bra! Mångfald är bra. Ja du vet. Ha det!

Världen enligt J. sa...

Viktoria: tanter är bra och fina!

Kicki: ja, det är extremt tröttsamt. Jag orkar knappt heller skriva där längre, då man redan på förhand vet vad som kommer att dissas. Ibland svarar jag på någon "dagens outfit", eller direkt fråga, men inte mer än så. Det är tråkigt då jag mer än gärna diskuterar kläder och stilar!

Det är också intressant det där med att vissa typer av påhopp får florera till synes fritt. Och det finns ju vissa gemensamma drag i dessa påhopp, både beträffande vilka personer som står för dem och vad det är som dissas. Har det färg, kommer det från någon annan stans än H&M och sitter det på en person över 34 år...ja, då vet man att det ligger pyrt till ;)

Har du några idéer om vad man kan göra? Köra en tant och färg-kupp?