lördag 17 april 2010

Jag är en tant, en stolt tant, en tant som inte ens har vett att skämmas över färgglada skor (del 3)

Okej. Innan ni flyr denna blogg för gott så vill jag påminna om ett antal försonande drag:
- Tanten lyssnar mest på Nine Inch Nails, obskyra unga män från Kanada och tysk elektronika.
- Tanten har över huvud taget ett osunt förhållande till musik och har en mycket nördig skivsamling. Ja, även på vinyl (det är inte tantigt, det är gubbigt.)
- Tanten vägrar sjunga barnsånger. Endera så får dottern nöja sig med Depche och NIN eller så får det vara.
- Tanten har ganska snygga ben. Inte ett dugg tantiga.
- Tanten skulle aldrig ta uttryck som high water byxor i sin mun. Varför är faktiskt ett mysterium.
- Tanten kan hantera såväl slagborrmaskiner, gersågar som gräsklippare. Vid närmare eftertanke så är det också ganska gubbigt.
- Tanten hyser inga som helst illusioner om att det inte finns några dåliga väder utan bara dåliga kläder. Tvärtom så tycker tanten att vid dåligt väder så stannar man inomhus och läser en god bok. Trots den färgglada regnjackan. Den används bara i absoluta nödfall.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Fly?? Skulle aldrig falla mig in. Jag älskar att läsa om tanter!

Är tanten dessutom någon som jag ser upp till så kan det inte bli bättre. Mer tantprat!

Lotta sa...

Om jag nu inte ska återta tanttronen är det bäst jag hittar några coola antitantinlägg precis som du. :)

Världen enligt J. sa...

Viktoria: du kan vara helt trygg. Tanten håller ställningarna.

Lotta: det är nog bäst det ;)

Josefine sa...

Det är härligt att vara tant!!

Vi hade en granne innan som sa att "ja när high water päääntsen åker på i april kommer de inte av igen förrän i september" (nej, det tvivlade jag inte alls på). Sen flyttade vi. Så klart.

Sofia sa...

Jag tror att jag kanske kan kvala in till tant utefter den här listan. Känns mycket bra.
Dessutom har min sambo på senaste tiden börjat påpeka att jag ser ut som en gumma. Och att det skulle vara något väldigt positivt.