tisdag 7 september 2010

Me, myself och Tradera

Av någon anledning så fick jag för mig att inte bara rensa i garderoben och dumpa allt som jag inte längre använder eller vill ha i den lokala klädåtervinningslådan - utan att lägga upp ett gäng auktioner på Tradera. Jag har bara köpt några enstaka grejer på Tradera - och sålt exakt en sak tidigare. Nu sitter jag här och svettas med ett antal kuvert och utskrifter och försöker få allt rätt. Rätt sak till rätt person - och helst till en person som har betalat för sig. Just är jag ganska tveksam till om det är värt besväret, även om folk faktiskt har betalat bättre än jag trodde för diverse väskor, halsband och kläder.

Ja, ja, om inte annat så är det skönt att bli av med prylarna.

5 kommentarer:

Josefine sa...

Oj, du måste ju ha haft en guldgruvetradera-sida! Men jag undrar också om det är värt besväret. Orkar nog aldrig göra om det igen. Sen hade jag inte läst noga alls så plötsligt hade jag ganska höga avgifter för försäljningarna så jag blev mest sur av min buisness där.

Jenny sa...

Vad duktig du är! Har också funderar på att sälja på Tradera (har hittills bara köpt) men hittills har jag bara kommit så långt att jag delat upp kläderna i två kassar - en säljbar och en osäljbar som ska till Myrorna/Stadsmissionen. Har dock inte lyckats/orkat läsa ordentligt hur det funkar med avgifterna ännu...

Urban Johansson sa...

Hej! Vad roligt att du kommit igång med Tradera. Det kan kännas lite besvärligt i början innan man fått upp vanan men jag lovar att du snabbt får rutin på hur det fungerar.

Om ni är nyfikna på vad det kostar att sälja så kan jag tipsa er om att gå in på http://www.tradera.com/help/WordPage.aspx?NodeID=1844 där finns alla våra avgifter.

Hälsningar Urban på Tradera

Lotta sa...

Det är en del jobb men lite extra shoppingpengar är aldrig fel. Tänk på den goda gärningen du gör för miljön också. Vi slänger och köper nytt alldeles för mycket.

Ponder sa...

Jag frågar mig samma sak varje gång...