måndag 6 september 2010

Moget skohat

Två damer inne på Jerns, vid Sergels torg:
- Åh, men har du sett! En hel hylla med pyttesmå skor! *Tihi*

Femton minuter senare kunde undertecknad konstatera att alla stövlar, kängor och tja uteskor i storlek 35 var för stora för mina minifötter. De enda skorna som passade var ett par högklackade pumps från Clarks, som har legendarisk små storlekar. Nu var det inte pumps jag behövde.

Jag hatar, ja verkligen hatar, svenska skostorlekar. Och nej, jag kan inte tänka mig att ha tjocka extrasulor i skorna. Eller extra strumpor. Eller för stora skor.

5 kommentarer:

S sa...

Men du. Har inte Bianco ner till storlek 35?

Världen enligt J. sa...

Ibland...men för stora!

S sa...

J: Verkligen trist problem...stackars!

maria sa...

Följer det här med intresse. Nina har fortfarande storlek 22-23 i skor. Blir nog inga kanoter där inte..

Världen enligt J. sa...

L. har storlek 23. Jag kan se ett kommande problem, när det inte längre duger med Hello Kitty-dojor. Men brudarna får väl dra till Milano och shoppa?